Wednesday, 28 November 2012 05:29

#Doza de creativitate

Written by

Știți vorba din popor  „Nu judeca o carte după copertă”. Am auzit-o și încă o auzim, uneori de-a dreptul clișeic. Ce-i drept, uneori ținem cont de ea, uneori nu. De exemplu, nu vă cumpărați un laptop doar pentru că are o carcasă extrem de mișto, nu? Nu e chiar o prioritate în defavoarea procesorului.

Totuși, nu putem nega că ambalajul ne atrage atunci când cumpărăm ceva. Pe principiul, prima impresie contează. Mulți dintre noi avem câteva prostioare cumpărate doar pentru că ni s-au părut simpatice, dar nu ne erau utile în realitate. Ambalajul a trecut de la funcția primară de protecție la cea estetică. Sunt unele aranjamente cărora pur și simplu nu putem să le rezistăm.

Vă las cu 20 de astfel de tentații periculoase. Ce părere aveți?

Monday, 12 November 2012 15:31

Voi cum vă distrați pe net?

Written by

Mărturisesc că am o slăbiciune pentru distracția digitală și tot din mediul online îmi iau și sursele de dezvoltare personală (pe lângă experiența practică) J

Eu îmi fac veacul pe-aici: 

-  www.stumbleupon.com – Aș putea să stau întreaga zi pe el și să dau „stumble” prin baza lor de date pe orice domeniu – de la fotografie la self-development și secțiunea de umor, în mod evident. Unul din cele mai amuzante lucruri pe care le-am gasit acolo – studentul în sesiune. Dar asta e și din categoria fun și din partea de dezvoltare personală;

-  www.marcandangel.com – Practical Tips for Productive Living – unele chiar mă ajută, altele nu au nici o legătură cu mine. Nu le iau ca pe o rețetă, dar dacă văd ceva ce îmi place, aplic;

-  www.tumblr.com – Găsiți aici tot ce vreți și ce nu vreți, numai că sub formă de imagini.

-  www.9gag.com – Descrierile sunt de prisos;

-  www.cariereonline.ro – Articole pe care le apreciez, în special, pentru partea de soft skills.

-  www.forbes.com – Sursă de informare din toate domeniile, de la invenții la evenimente – practic mă ține conectată cu ce se mai întâmplă;

-  www.ted.com/ - Când am chef de oameni deștepți care să mă inspire;

-  www.cheezburger.com/ - Prima dată când am dat peste el am râs ceva vreme. Îl recomand pentru destresare și chestii trăznite;

-  www.thesartorialist.com/ - Cred că ați auzit de el. Nu sunt foarte pasionată de fotografie dar omul e un geniu (opinie pur subiectivă);

-  blogs.hbr.org – Harvard Business Review. Am citit niște articole extraordinare pe partea de self-development aici și îl recomand cu căldură.

Voi pe unde vă mai pierdeți timpul? 

Friday, 09 November 2012 14:59

Multitasking-ul – de dorit sau nu?

Written by

Toți ne dorim să facem multitasking, cât mai bine și cât mai repede. Mai mult, vedem această abilitate cerută din ce în ce mai des prin oferte de job-uri, pe lângă altele precum abilități de comunicare, de persiuasiune, rezistență la stres și așa mai departe.

Pe parcurs, am început să asociem multitasking-ul cu eficiența, dar nu sunt deloc sinonime (pentru unii se poate să fie, dar nu sunt by default). Ce ar trebui să știti despre această practică, conform Harvard Business Review:

 -  Productivitatea scade cu 40% - de fapt nu facem mai multe task-uri deodată, ci sărim rapid de la unul la altul. Creierul nostru trebuie să se defocuseze de pe un subiect și să refocuseze pe altul, iar asta înseamnă, într-un final, timp pierdut;

 -  Un studiu a arătat că oamenii distrași constant de telefoane și mesaje au înregistrat o pierdere de 10 punctela nivel de IQ (ca și cum ar fi venit la muncă după o noapte pierdută de somn);

 -  S-au înregistrat mari progrese în zona proiectelor cele mai dificile, care necesitau timp alocat pentru gândirea unor strategii (acest proces nemaifiind interrupt în mod continuu).  Adică, pe plan personal, puteți rezolva mai rapid și mai eficient problemele și marile decizii care vă dau bătăi de cap.

Ca o posibilă soluție, vă recomand o tehnică de time management – metoda STING

- S – setați-vă task-ul sau obiectivul în cauză;

- T – estimați și alocați timpul necesar

- I – ignorați orice altceva, nu răspundeți la mail sau telefon sau încercați să limitați pe cât posibil acest lucru;

- N – nu luați nici o pauză; setați intervale mai mici care să nu necesite pauze;

- G – gratificare. Dați-vă un premiu după ce terminați (un episod din serialul preferat, o porție de gaming etc.)

La mine, cel puțin, funcționează J

În încheiere, nu spun „multitasking is really, really bad, don’t do it again!”. Este o practică cu care mulți dintre noi suntem obișnuiți, dar spun că are dezavantajele ei la care merită să ne uităm. Cel puțin, nu este atât de rentabilă pe termen lung pe cât am putea crede.

Puteți citi aici ce spune cineva care a renunțat la multitasking și alte motive pentru care nu este considerată o practică foarte bună aici.

Enjoy! J

Probabil că ați auzit din ce în ce mai des despre conceptul de „personal brading”. Despre ce este vorba, de fapt? De ce este considerat important și ce ați avea de câștigat?


Putem spune că brandul unui produs înglobează toate percepțiile care există despre acel produs. Percepțiile pot fi controlate sau necontrolate, induse sau nu, de la comunicarea companiei care deține brandul respectiv și vorbește cu consumatorii săi, până la ce vorbesc vecinele în reclamele de la detergenți, acel „word of mouth”. Astfel putem spune despre Coca-Cola, de exemplu, unul dintre cele mai puternice branduri, că ne inspiră energie, modernism, popularitate și lista poate continua cu sute de atribute, pozitive și negative deopotrivă. Așa este și cu brandul personal. Când spunem „Albert Einstein” ne vin în minte o mulțime de cuvinte pe care le atribuim numelui acestei persoane.


Faceți un exercițiu de imaginație. Imaginați-vă că brandul Coca-Cola este o persoană și descrieți persoana respectivă –

„ Este o persoană care....” - Cum este? Ce îi place să facă? Ce îi displace? Unde își petrece timpul liber? Continuați exercițiul și veți avea o imagine completă a brandului, așa cum se regăsește în percepția voastră.

Să continuăm exercițiul, dar de data aceasta gândiți-vă la voi. Ce vreți să știe ceilalți despre voi? Cu ce atribute vreți să vă asocieze? Că sunteți niște programatori foarte buni? Că sunteți pasionați de design? Că dacă vine vorba de tehnologii exotice, voi sunteți persoana care știe absolut tot despre domeniu? Că sunteți sufletul petrecerilor sau cel mai amuzant tip din facultate? Continuați exercițiul și conturați o imagine cât mai exactă. Apoi, gândiți-va cum puteți transmite aceste lucruri despre voi. Vă las cu niște tips & tricks din partea mea J

 - Încercați să alegeți un singur domeniu în care să vă „promovati” și în care sunteți buni. Un rezultat ai când spui despre tine că ești pasionat de tehnologie, ești bun la șah, faci volei de performanță și ai și un suflet bun și cald (posibil să fii cunoscut într-un final ca fiind omul perfect, dar sunt șanse destul de slabe) și un alt rezultat ai când spui despre tine că ești cel mai bun programator în C++ din Politehnică. Sunt convinsă că aveți foarte multe calități și sunteți buni în multe domenii, dar alegeți unul-două și contruiți-vă brandul personal în jurul lor;

 - Faceți-vă un blog. Eventual, de ziua voastră faceți-vă cadou un blog pe domeniul .ro cu numele și prenumele vostru. Chiar dacă nu începeți să îl folosiți, asigurați-vă că îl aveți și că nu îl va lua altcineva. Apoi, începeți să scrieți exact așa cum vreți să vă vadă ceilalți, în conformitate cu imaginea pe care vreți să o transmiteți;

 - Faceți-vă un portofoliu, un CV creativ care să reflecte abilitățile voastre și urcați-le pe blog. Foarte mulți oameni care vor să afle lucruri despre voi vă vor accesa blogul. Aici, câteva astfel de CV-uri, dar povestim mai mult despre ele în articole viitoare. Important este să existe, sub orice formă, lucruri care vă recomandă;

- Rețele sociale sunt extraordinar de importante – este cel mai ușor mediu în care poți să concepi și să transmiți o imagine așa cum îți dorești. Totuși, este foarte important să fii consistent și coerent în comunicare. Vă recomand să aveți măcar conturi pe Facebook și LinkedIn, eventual și Google + pentru că vă ajută la indexarea în Google – ceea ce ne duce la un alt motiv pentru a avea un brand personal despre care să comunicăm, cu care voi închiea articolul.


Cred cu tărie că în viitor nu vom mai avea nevoie de nici un fel de CV. Angajatorii vor căuta numele noastre pe Google, iar prima pagină rezultată în urma căutărilor va fi cartea noastră de vizită. În acest scenariu, blogul, rețele sociale și indexarea în Google vor fi esențiale. Nu am vrea să ne vadă viitorii angajatori sau parteneri în ipostaze de care nu suntem mândri, nu?

Despre cum ne manageriem imaginea pe rețelele sociale, discutăm cu următoarea ocazie J

Ultimele știri

Who's Online »

We have 2911 guests and no members online

Maguay © 2012.