Adriana Anchidin

Adriana Anchidin

Marketing Assistant

Website URL:

Monday, 29 October 2012 15:32

Vorbitul în public

Când vine vorba despre vorbitul în public, foarte puțini dintre noi pot spune că excelează în domeniu.


Activând în diverse organizații studențesti și lucrând în comunicare de aproape 3 ani, am fost pusă adeseori în situația de a vorbi în fața unor grupuri, de la 10 oameni până la 100. Fie că am suținut prezentări, fie că am moderat ședințe, fie că am susținut un pitch încercând să conving oamenii să adere la ideile mele, emoțiile și incertitudinea au fost mereu aceleași. Încă am emoții de fiecare dată când trebuie să vorbesc în public și întrebările care îmi vin în minte sunt cele clasice: „Ce părere vor avea despre mine?”, „Vor fi interesați?”, „Mă vor plăcea (pe mine și pe idee mea)?” Apoi, vine runda a doua de emoții, atunci când poți să observi reacțiile publicului – cineva e atent, cineva pare plictisit, cineva e încruntat și tot încerci să îi mulțumești pe toți.


Câteva tips & tricks pe care le-am învățat eu fie pe la traininguri, fie prin propria experiență (learning by doing):

- Fail to plan is plan to fail – dacă nu te pregătești absolut deloc înaintea momentului, te poți aștepta să nu iasă tocmai așa cum vrei;

 - Repetiția e mama învățăturii – pregătește o ciornă cu câteva idei și încearcă să susții de câteva ori discursul în fața unui public imaginar sau în fața oglinzii. Dacă poți să convingi niște prieteni să fie publicul tău și să îți dea un feedback apoi, cu atât mai bine;

- Contactul vizual cu publicul poate să îți facă rău și să te destabilizeze dacă nu ești pregătit pentru asta. Poți începe prin a fixa un punct, undeva între doi oameni, până te obișnuiești, după care poți menține contactul vizual cu 1 – 2 oameni care ți se pare că apreciază ceea ce spui, aprobă sau au un zâmbet binevoitor. Te vei încărca de energie și te vei concentra mai bine asupra mesajului. Nu uita că pe termen lung obiectivul tău este să interacționezi și să relaționezi cu publicul căruia te adresezi, acestea sunt foar câteva sfaturi pentru început;

- Ține un obiect în mână – o foaie, un pix, un marker sau ce ai la îndemână. Va funcționa ca o ancoră și te va ajuta să menții contactul cu ceva tangibil (la nivel psihologic);

- Folosește pe cât posibil limbajul non-verbal și paraverbal, iar când sunt pauze în care trebuie să îți tragi respirația, zâmbește și momentul va trece mai repede;

- Începutul și încheierea sunt printre cele mai importante momente – încearcă în introducere să faci un rezumat de 2 minute al subiectului, iar în încheiere, dacă întradevăr ai rămas în pană de idei, un zâmbet și un „vă mulțumesc!” should do the trick;

- Nu încerca să îi mulțumești pe toți. Nu vei reuși;

- Cere feedback de fiecare dată când ai ocazia. O părere exteripară e mereu binevenită.

Prin București există tot felul de grupuri de suport unde poți merge să înveți despre vorbirea în public și unde ai cadrul în care să exersezi. Un exemplu în acest sens este Public Speaking Support Group, mai nou Speakers Arena, unde sunt organizate întâlniri bilunare în cadrul cărora participanții au posibilitatea de a experimenta vorbitul in public ținând speechuri, dar și dând feedback speech-urilor celorlalți. Evenimentul de lansare va avea loc pe 1 noiembrie, iar participarea este gratuită, necesitând doar completarea unui formular online - http://tinyurl.com/lansareSpeakersArena. Mai multe detalii puteți găsi aici.

 

 O majoritate zdrobitoare dintre noi au avut cel puțin o dată în viață o experiență în care vecinii, considerând că muzica  se aude prea tare din casa noastră, s-au decis să bată în ușă, în pereți, în țevi, să amenințe cu sesizarea poliției și multe alte „promisiuni” în cazul în care nu întrerupem sursa de discomfort pentru ei.

Nu știu câți dintre voi știu de seria „Evil Week” organizată de Lifehacker, dar merită să vă aruncați o privire pe-acolo pentru câteva articole pe care cu siguranță le veți categorisi ca fiind „pure genius”. Unul dintre ele abordează această temă despre care am vorbit în primul paragraf și prezintă cum, utilizând o serie de echipamente, poți să câștigi acces la boxele vecinilor tăi și te poți desfășura in voie.  Citiți mai multe detalii aici.

Echipamentele nu sunt tocmai ieftine și ar trebui date câteva explicații în fața autorităților, dar vorbim de „evil week” aici, nu? La nivel conceptual sună foarte bine, nu? (Geeks, don’t try this at home! J )

Have a geeky weekend! 

warning evil genius at work key chain keychain-p146484921974308696env08 400

Tuesday, 16 October 2012 11:17

Klout – The Standard for Influence

Putem spune cu siguranță că rețelele de socializare nu sunt numai pentru socializat. Desigur că interacțiunile cu oamenii și cu experiențele lor ne fac plăcere numai că, de multe ori, conștient sau nu, ne dorim să îi influențăm pe cei din jur prin acțiunile noastre. Fie recomandând filme, muzică sau cărți, fie devenind ”lideri de opinie” sau ”key influencers”, cum se numesc în PR, fie prin orice altă exprimare pe care o avem în social media avem și scopul de influența mediul înconjurător. Mai mult sau mai puțin desigur.

 

Klout este o aplicație (atât online, cât și mobile app) care are scopul de a măsura influența pe care o ai în rețele de socializare. Insight-ul folosit este faptul că oricine influențează mediul în care trăiește și prin acțiunile sale poate determina un impact în raport cu acesta. Scopul ar fi de a arăta fiecarui om cum poate influența lumea și viitorul, dar evident că principalul motiv care stă la baza folosirii aplicației este curiozitatea. Puțin și ego-ul propriu.

Aplicația a fost construită în 2008 și are o interfață și un meniu destul de intuitiv și user friendly. Te poți conecta cu 12 aplicații care puse la un loc contorizează cam 90% din viața ta, dacă le folosești (Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn, Foursquare, Youtube, Instagram, Tumblr, Blogger, Wordpress, Last.fm, Flickr). Avem de toate: socializare, muzică, locuri pe unde mergem, ce citim și, mai ales, Google+ care, după cum știm, are în componență și căutările noastre din Google. Pe baza tuturor acestor prezențe pe rețelele de socizalizare, se calculează un scor pe o scară de la 1 la 100.

Mai există și un dashboard care prezintă cel mai influențial moment pe care l-ai avut și primii ”influencers” din rețea, poți primi ”achievements”, pe scurt, are și o idee de gamification la nivel de concept. Aplicația nu are o utilitate incredibilă, dar la nivel conceptual și de curiozitate ar merita încercată. Ceea ce este interesant este faptul că ar putea deveni un tool prin care anjatorii să își evalueze oamenii angajați în marketing sau social media și va intra în industria de ”money making” să îi spunem, precum Facebook și alte mari rețele de socializare. 

 

 

 

   Cum probabil că vă veți da seama pe parcurs, eu sunt foarte pasionată de dezvoltare personală.  Cred cu tărie în conceptul de ”autonomie în învățare”, care practic spune că oricine își poate construi propriul proces de învățare, setându-și niște obiective de învățare (desigur, asta implică și elaborare și implementare de strategii pentru a le obține). Nu este invenția mea, m-am deprins cu acest concept de la niște oameni care excelează în sensul acesta și într-un mediu foarte frumos de dezvoltare, dar asta este o poveste pentru articolele următoare.

   Nu știu alții cum sunt, dar pentru mine, navigatul pe Facebook în perioade tulburi din punct de vedere politic este versiunea autohtona de  ”Crimă și pedeapsa”. 

Page 2 of 2

Ultimele știri

Who's Online »

We have 3374 guests and no members online

Maguay © 2012.