Adriana Anchidin

Adriana Anchidin

Marketing Assistant

Website URL:

Tuesday, 02 April 2013 14:36

26 Time Management hacks

Fie că ne dorim, fie că nu, toți practicăm time management. Unii dintre noi, îl practicăm cu brio, altora nu prea ne iese. De multe ori, considerăm că gestionarea timpului înseamnă îndeplinirea unor task-uri, iar de multe ori pierdem din vedere obiectivul cel mare. De asemenea, am văzut înrădăcinată convingerea că time managementul se practică numai în mediul profesional, dar consider că este important să ne gestionăm timpul și când mergem în vacanță, de exemplu: să prindem avionul, să vizităm obiectivele turistice propuse, să ne întâlnim cu toți oamenii pe care dorim să îi vedem și așa mai departe.

Sunt câteva idei de bază:

- Prioritizați – somnul nu e considerat o prioritate, de obicei, dar dacă sunteți după 30 de ore de nesomn, este foarte posibil să nu mai fiți productivi și să devină o prioritate. Așadar, prioritizați fără stereotipuri. Matricea Eisenhower este un instrument foarte bun, care vă ajută să prioritizați în funcție de urgență și importanță.

- Renunțați la multitasking – este dovedit deja că multitasking-ul scade productivitatea, întrucât sărim de la un lucru la altul, iar creierul nostru trebuie să se focuseze și defocuseze;

- Fiți realiști – nu vă imaginați că zi de zi veți reuși 8 ore de lucru intens. Este normal să aveți zile în care să vă mobilizați doar 3 ore pe zi și alte zile în care să lucrați 12 ore încontinuu. Profitați de perioadele productive și relaxați-vă în cele mai puțin productive;

- Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese – nici chiar așa, dar pauzele scurte și dese s-ar putea să vă ajute. Mulți specialiști recomandă, ca fiind optim, un flux de lucru o pauză de 5 minute, la fiecare 25 de muncă.

 

Vă las cu o prezentare care vă prezintă 26 de obiceiuri sănătoase de time management: 

Friday, 22 February 2013 15:29

Configurabil, customizabil, personalizat

Observam, zilele trecute, cum mediul de lucru are un impact foarte mare asupra persoanelor. Scriind articolul despre casa customizabilă, mi-a venit în minte o întâmplare pe care am vrut să v-o împărtășesc.

Eram într-un grup de prieteni, fiecare dintre noi lucrând în medii diferite. La un moment dat, o prietenă vroia să spună despre un exercițiu că se poate adapta nevoilor fiecărui participant. Nu găsea cuvântul, iar noi, săritori cum suntem, am zis să o ajutăm. Sar eu prima „configurabil!” (aud pe fundal – „uite IT-iștii”). A doua persoană care vine cu o sugestie spune „customizabil!” (pe fundal – „offf....corporatișii ăștia”). Urmează a treia sugestie: „personalizat!” (pe fundal: „a vorbit și HR-ul”).

Concluzie: chiar dacă nu vorbim numai în termeni specifici mediului în care activăm, totuși acesta își lasă amprenta, la nivel de nuanțe, asupra noastră.

Voi ce termeni geeky aveți, de care nu puteți să scăpați din vocabular?

Momentul a avut loc în cadrul unei discuții despre obiective și autonomia în învățare, alături de Horațiu, Bianca, Vio și Diana. Toți suntem studenți alternativi în CROS

Thursday, 14 February 2013 08:58

We know drama

Sigur ați văzut toți lansarea televiziunii TNT, în Belgia. Clipul a devenit viral având peste 42 de milioane de vizualizări:

 

 

Lansarea a demonstrat o combinație extraordinară de creativitate și curaj. Headline-ul a fost „TNT. We know drama” și pe bună dreptate.

Aaaand....they did it again! De data aceasta în Olanda, cu la fel de mult succes și dramatism:

 

 

Bonus - Uitându-mă la ele, mi-am adus aminte și de seria „Born to create drama”:

 

 

Dacă ar fi să lansați un gadget produs de voi, cum ar arăta lansarea ideală?

 

 

Friday, 01 February 2013 16:05

Filme pe care e musai să le știi

Long story short, în timpul liber sunt student al unei universități alternative, iar unul dintre canalele de comunicare, între toți oamenii faini de acolo, este un grup de discuții. 


În perioada Crăciunului, când toți mai stăteam pe acasă, am început un topic de recomandări de filme pe care să le vedem cu această ocazie. Un prieten a sărit cu o listă lungă, structurată în 3 zone: filme de nișă, fine art (am cenzurat denumirea secțiunii) și filme pe care e musai să le știi. În continuare, o să vă citez doar ultima secțiune:


- American Beauty
- Good Will Hunting
- Goodfellas
- Airplane
- As Good As it Gets
- Meet Joe Black
- Full Metal Jacket
- Ghandi
- How High
- La Vita e Bella
- Leon
- Lock Stock and Two Smoking Barrels
- Scarface
- Pulp Fiction
- Snatch
- The Count of Monte Cristo
- The Pursuit of Happyness
- The Shawshank Redemption
- Zatoichi


Voi ce filme ați mai pune pe lista „e musai să le știi”?

Tuesday, 08 January 2013 07:45

New Year’s Resolutions

Foarte mulți dintre noi ne setăm rezoluții de anul nou, mai în glumă, mai în serios, fără să vedem în acest lucru o oportunitate de învățare, de dezvoltare personală și profesională. Majoritatea rezoluțiilor sună aproximativ așa: anul acesta….„mă voi lăsa de fumat”, „voi face sport în mod regulat”, „voi duce un stil de viață sănătos, dar doar 12% sunt cei care întradevăr le respectă și îndeplinesc.

De fapt, dacă am transforma aceste rezoluții în obiective de învățare și am respecta câteva criterii atunci când le setăm, despre care vă voi povesti în continuare, am putea ca la finalul unui an să știm o limbă străină în plus, să știm să negociem mai bine, să avem mai mult succes atunci când vorbim în public și chiar să avem un stil de viață mai sănătos.

Care sunt criteriile despre care vă vorbeam?

 - Fiți realiști – poate că „voi duce un stil de viață sănătos” sună bine, dar dacă nu aveți încredere că puteți îndeplini acest obiectiv, vă veți sabota singuri. Așadar, alegeți ceva ce credeți că veți putea atinge și care este deopotrivă important pentru voi;
 - Fiți specifici – definiți exact unde vreți să ajungeți pentru a alege drumul către acel scop;
 - Setați-vă obiective intermediare (milestones) – nu veți putea atinge obiectivul deodată, fragmentați-l în bucăți mai mici;
 - Monitorizați și evaluați îndeplinirea obiectivului vostru pentru a putea observa în ce măsură vă îndreptați în direcția potrivită și faceți progrese;
 - Alocați-vă timp pentru a lucra pe obiectivul respectiv. Dacă vă gândiți că vă ocupați de el atunci când „aveți timp liber” sunt șanse foarte mari ca acest lucru să nu se întâmple. Trebuie să transformați o parte din timpul liber în timp pentru obiectiv, nu să îl lăsați în categoria„liber”.
 - Faceți primul pas – nu începeți întotdeauna de mâine, de luni, de săptămâna următoare. Faceți un prim pas, chiar dacă este sâmbătă seara.
 - Fiți consecvenți în acțiunile pe care le întreprindeți. Dacă vă propuneți să mergeți la sală, faceți acest lucru timp de 3 săptămâni și apoi vă decideți să vă premiați cu o pauză de o săptămână, nu veți reuși să vă îndepliniți obiectivul.

Luați-vă puțin timp pentru a reflecta asupra acestor criterii și încercați să vă aduceți rezoluțiile cu un pas mai aproape de îndeplinire.

Spor! J

Wednesday, 28 November 2012 05:29

#Doza de creativitate

Știți vorba din popor  „Nu judeca o carte după copertă”. Am auzit-o și încă o auzim, uneori de-a dreptul clișeic. Ce-i drept, uneori ținem cont de ea, uneori nu. De exemplu, nu vă cumpărați un laptop doar pentru că are o carcasă extrem de mișto, nu? Nu e chiar o prioritate în defavoarea procesorului.

Totuși, nu putem nega că ambalajul ne atrage atunci când cumpărăm ceva. Pe principiul, prima impresie contează. Mulți dintre noi avem câteva prostioare cumpărate doar pentru că ni s-au părut simpatice, dar nu ne erau utile în realitate. Ambalajul a trecut de la funcția primară de protecție la cea estetică. Sunt unele aranjamente cărora pur și simplu nu putem să le rezistăm.

Vă las cu 20 de astfel de tentații periculoase. Ce părere aveți?

Monday, 12 November 2012 15:31

Voi cum vă distrați pe net?

Mărturisesc că am o slăbiciune pentru distracția digitală și tot din mediul online îmi iau și sursele de dezvoltare personală (pe lângă experiența practică) J

Eu îmi fac veacul pe-aici: 

-  www.stumbleupon.com – Aș putea să stau întreaga zi pe el și să dau „stumble” prin baza lor de date pe orice domeniu – de la fotografie la self-development și secțiunea de umor, în mod evident. Unul din cele mai amuzante lucruri pe care le-am gasit acolo – studentul în sesiune. Dar asta e și din categoria fun și din partea de dezvoltare personală;

-  www.marcandangel.com – Practical Tips for Productive Living – unele chiar mă ajută, altele nu au nici o legătură cu mine. Nu le iau ca pe o rețetă, dar dacă văd ceva ce îmi place, aplic;

-  www.tumblr.com – Găsiți aici tot ce vreți și ce nu vreți, numai că sub formă de imagini.

-  www.9gag.com – Descrierile sunt de prisos;

-  www.cariereonline.ro – Articole pe care le apreciez, în special, pentru partea de soft skills.

-  www.forbes.com – Sursă de informare din toate domeniile, de la invenții la evenimente – practic mă ține conectată cu ce se mai întâmplă;

-  www.ted.com/ - Când am chef de oameni deștepți care să mă inspire;

-  www.cheezburger.com/ - Prima dată când am dat peste el am râs ceva vreme. Îl recomand pentru destresare și chestii trăznite;

-  www.thesartorialist.com/ - Cred că ați auzit de el. Nu sunt foarte pasionată de fotografie dar omul e un geniu (opinie pur subiectivă);

-  blogs.hbr.org – Harvard Business Review. Am citit niște articole extraordinare pe partea de self-development aici și îl recomand cu căldură.

Voi pe unde vă mai pierdeți timpul? 

Friday, 09 November 2012 14:59

Multitasking-ul – de dorit sau nu?

Toți ne dorim să facem multitasking, cât mai bine și cât mai repede. Mai mult, vedem această abilitate cerută din ce în ce mai des prin oferte de job-uri, pe lângă altele precum abilități de comunicare, de persiuasiune, rezistență la stres și așa mai departe.

Pe parcurs, am început să asociem multitasking-ul cu eficiența, dar nu sunt deloc sinonime (pentru unii se poate să fie, dar nu sunt by default). Ce ar trebui să știti despre această practică, conform Harvard Business Review:

 -  Productivitatea scade cu 40% - de fapt nu facem mai multe task-uri deodată, ci sărim rapid de la unul la altul. Creierul nostru trebuie să se defocuseze de pe un subiect și să refocuseze pe altul, iar asta înseamnă, într-un final, timp pierdut;

 -  Un studiu a arătat că oamenii distrași constant de telefoane și mesaje au înregistrat o pierdere de 10 punctela nivel de IQ (ca și cum ar fi venit la muncă după o noapte pierdută de somn);

 -  S-au înregistrat mari progrese în zona proiectelor cele mai dificile, care necesitau timp alocat pentru gândirea unor strategii (acest proces nemaifiind interrupt în mod continuu).  Adică, pe plan personal, puteți rezolva mai rapid și mai eficient problemele și marile decizii care vă dau bătăi de cap.

Ca o posibilă soluție, vă recomand o tehnică de time management – metoda STING

- S – setați-vă task-ul sau obiectivul în cauză;

- T – estimați și alocați timpul necesar

- I – ignorați orice altceva, nu răspundeți la mail sau telefon sau încercați să limitați pe cât posibil acest lucru;

- N – nu luați nici o pauză; setați intervale mai mici care să nu necesite pauze;

- G – gratificare. Dați-vă un premiu după ce terminați (un episod din serialul preferat, o porție de gaming etc.)

La mine, cel puțin, funcționează J

În încheiere, nu spun „multitasking is really, really bad, don’t do it again!”. Este o practică cu care mulți dintre noi suntem obișnuiți, dar spun că are dezavantajele ei la care merită să ne uităm. Cel puțin, nu este atât de rentabilă pe termen lung pe cât am putea crede.

Puteți citi aici ce spune cineva care a renunțat la multitasking și alte motive pentru care nu este considerată o practică foarte bună aici.

Enjoy! J

Probabil că ați auzit din ce în ce mai des despre conceptul de „personal brading”. Despre ce este vorba, de fapt? De ce este considerat important și ce ați avea de câștigat?


Putem spune că brandul unui produs înglobează toate percepțiile care există despre acel produs. Percepțiile pot fi controlate sau necontrolate, induse sau nu, de la comunicarea companiei care deține brandul respectiv și vorbește cu consumatorii săi, până la ce vorbesc vecinele în reclamele de la detergenți, acel „word of mouth”. Astfel putem spune despre Coca-Cola, de exemplu, unul dintre cele mai puternice branduri, că ne inspiră energie, modernism, popularitate și lista poate continua cu sute de atribute, pozitive și negative deopotrivă. Așa este și cu brandul personal. Când spunem „Albert Einstein” ne vin în minte o mulțime de cuvinte pe care le atribuim numelui acestei persoane.


Faceți un exercițiu de imaginație. Imaginați-vă că brandul Coca-Cola este o persoană și descrieți persoana respectivă –

„ Este o persoană care....” - Cum este? Ce îi place să facă? Ce îi displace? Unde își petrece timpul liber? Continuați exercițiul și veți avea o imagine completă a brandului, așa cum se regăsește în percepția voastră.

Să continuăm exercițiul, dar de data aceasta gândiți-vă la voi. Ce vreți să știe ceilalți despre voi? Cu ce atribute vreți să vă asocieze? Că sunteți niște programatori foarte buni? Că sunteți pasionați de design? Că dacă vine vorba de tehnologii exotice, voi sunteți persoana care știe absolut tot despre domeniu? Că sunteți sufletul petrecerilor sau cel mai amuzant tip din facultate? Continuați exercițiul și conturați o imagine cât mai exactă. Apoi, gândiți-va cum puteți transmite aceste lucruri despre voi. Vă las cu niște tips & tricks din partea mea J

 - Încercați să alegeți un singur domeniu în care să vă „promovati” și în care sunteți buni. Un rezultat ai când spui despre tine că ești pasionat de tehnologie, ești bun la șah, faci volei de performanță și ai și un suflet bun și cald (posibil să fii cunoscut într-un final ca fiind omul perfect, dar sunt șanse destul de slabe) și un alt rezultat ai când spui despre tine că ești cel mai bun programator în C++ din Politehnică. Sunt convinsă că aveți foarte multe calități și sunteți buni în multe domenii, dar alegeți unul-două și contruiți-vă brandul personal în jurul lor;

 - Faceți-vă un blog. Eventual, de ziua voastră faceți-vă cadou un blog pe domeniul .ro cu numele și prenumele vostru. Chiar dacă nu începeți să îl folosiți, asigurați-vă că îl aveți și că nu îl va lua altcineva. Apoi, începeți să scrieți exact așa cum vreți să vă vadă ceilalți, în conformitate cu imaginea pe care vreți să o transmiteți;

 - Faceți-vă un portofoliu, un CV creativ care să reflecte abilitățile voastre și urcați-le pe blog. Foarte mulți oameni care vor să afle lucruri despre voi vă vor accesa blogul. Aici, câteva astfel de CV-uri, dar povestim mai mult despre ele în articole viitoare. Important este să existe, sub orice formă, lucruri care vă recomandă;

- Rețele sociale sunt extraordinar de importante – este cel mai ușor mediu în care poți să concepi și să transmiți o imagine așa cum îți dorești. Totuși, este foarte important să fii consistent și coerent în comunicare. Vă recomand să aveți măcar conturi pe Facebook și LinkedIn, eventual și Google + pentru că vă ajută la indexarea în Google – ceea ce ne duce la un alt motiv pentru a avea un brand personal despre care să comunicăm, cu care voi închiea articolul.


Cred cu tărie că în viitor nu vom mai avea nevoie de nici un fel de CV. Angajatorii vor căuta numele noastre pe Google, iar prima pagină rezultată în urma căutărilor va fi cartea noastră de vizită. În acest scenariu, blogul, rețele sociale și indexarea în Google vor fi esențiale. Nu am vrea să ne vadă viitorii angajatori sau parteneri în ipostaze de care nu suntem mândri, nu?

Despre cum ne manageriem imaginea pe rețelele sociale, discutăm cu următoarea ocazie J

Wednesday, 31 October 2012 11:18

Halloween for Geeks

Care credeți că este cel mai geeky costum de Halloween? Voi cum vă veți costuma? Ne-am decis să venim în ajutorul vostru cu câteva idei de costume, grație celor de la PCMAG:

 -  Celebrele meme-uri de pe 9gag.com – nu ai nevoie decât de un carton, o cariocă neagră și puțin talent. Dacă lipsește talentul, noroc că s-a inventat imprimanta;
 -  Apple Maps – selectează o imagine cu Apple Maps fail de pe internet, fă-ți un ecuson imens cu ea și începe să dai direcții greșite oamenilor către baie, dormitoare, absolut orice. Haters will hate;
 -  Pinterest – sursa de costume a tuturor de anul acesta. Sugestia ar fi să fii chiar tu Pinterest – fă-ți două panouri pe care să desenezi logo-ul, pune poze cât mai nebunești frumos aranajate (pin them) și apoi leagă-le între ele cu o sfoară astfel încât să poată fi purtate ca și costum;
 - Cloud computing vă spune ceva? Puteți să vă faceți un nor imens în jurul vostru folosind vată albă și pufoasă;
Pe principul oldies are goldies poți miza și pe ceva de inspirație Star Trek, dar ideea trebuie foarte bine executată.

Imagini cu costumele de mai sus și alte idei gasiți aici.

Și în încheiere:


DOs:
 - Înarmați-vă cu ciocolată;
 - Alegeți unul dintre multele evenimente în onoarea Halloween-ului și mergeți. Dacă nu, cu gașca la cineva acasa la o petrecere improvizată e la fel de ok;
 - Simțiți-vă bine și integrați-vă în atmosfera sărbătorii;
 - Îndrăzniți să vă confecționați/ inventați propriul costum
 - Crearea unor decorațiuni și prăjituri specifice poate fi o experiență amuzantă.


DON’Ts:
 - Nu vă puneți un hanorac pe voi și mergeți la party costumați în Zuckerberg. Ideea a fost invocată de prea multe ori. Nici ca PSY (Gangnam Style). Nu, nu incercați. Același motiv.
 - Nu fiți morocănoși și un Scrooge al Halloween-ului;
 - Nu vă plângeți că nu e nimic de făcut. Creați-vă propriile oportunități;

Dacă nu aveți și nu aveți nici o idee, costumul de supeergeeks vă așteaptă!

 

575057 444344775629922 70525569 n

Distracție plăcută! J

 

Page 1 of 2

Ultimele știri

Who's Online »

We have 2223 guests and no members online

Maguay © 2012.